Escape from everyday life !

Veien forandret seg fra ok til ille til forferdelig

Marielle bråvåknet da airconditionet plutselig slo seg på. Hun vekte Vidar og vi fant etter hvert ut at klokken bare var to på natten. Klokken ringte tre timer senere og det var tid for frokost og en ny dag. Strømmen hadde vært på hele natten fordi en annen gjest trengte strøm for å holde liv i pustemaskinen sin. Til frokost fikk vi det samme som dagen før. Nystekt brød, syltetøy og nugatti. Colvin var også oppe for å si adjø til oss, til tross for at han egentlig ikke måtte opp før om noen timer.

Klokken 0600 kjørte vi fra hotellet og hadde en 13-timers busstur foran oss. Veien forandret seg fra ok til ille til forferdelig! Lunsjen spiste vi i Basse på Agasimon, som lå rett over elven for Fulladu Camp. Der fikk vi Benachin, vanlig ris, cous-cous, tomatsaus, grønnsaker og søtpoteter. Vi fylte også opp med vann og snop i Basse. Bortsett fra mat- og vannpausen i Basse stoppet vi bare for tissepauser og strekke-på-bena-pauser de 13 timene turen varte.

Vi var rett og slett utslitte da vi kom fram til Tendaba og kveldens Tendaba Camp. Ikke bare fordi det hadde vært en lang dag med mye busskjøring, men de siste timene hadde vi kjørt på en helt fantastisk elendig vei. Vi lurte alle sammen på om de indre organene våre fremdeles var på riktig plass etter dagens etappe. Vi brukte over to timer på de siste tre milene!

Tendaba Camp var en stor leir og det var mange gjester der. Leiren benyttes av alle reiseselskapene (fordi det ligger så nært turistområdene ved kysten), og inngår i de fleste todagers turene som de arrangerer. Vi hadde fått tildelt VIP-området i leiren. Vi fikk så vidt sjekket inn før vi måtte spise middag. Forretten var en suppe. Vi ble ikke enig om hvilken suppe det var, men det var i allefall en kremet suppe. Veldig god. Hovedretten bestod av ris, villsvin, potet, lys saus (nesten som viltsaus), fisk, kylling i curry og agurk.

Mens vi hadde spist hadde personalet vært og sprayet alle rommene med myggmiddel. Vi var helt utslitte etter en lang dag med kjøring, så etter mat gikk vi alle for å sove. Da vi åpnet døren fant vi ut at det overhode ikke var vanlig myggmiddel de hadde brukt. Det luktet rett og slett diesel, så vi måtte slå på viftene for å få ut litt av lukten. Vi sov alle sammen kjempegodt, men om det var fordi det var gode senger eller om vi bare ble neddopet av diesellukten er usikkert.

Vennligst legg igjen en kommentar