Vi tok feil, igjen

Frokosten var egentlig ikke så ille på dette hotellet, men ettersom egg er den største attraksjonen nøyde Vidar seg med musli og frukt. Marielle derimot.

2013-01-28 09.39.24

Etter frokosten bladde vi gjennom en av de mange gratis brosjyrene som finnes overalt. Betalt og sponset av ulike hotell og restauranter, men likevel en god pekepinn på hva som er verdt å få med seg. Vi surfet også innom Tripadvisor, just in case liksom. Som først antatt – det er dykking og strender som er de store attraksjonene på Koh Phangang. Hvis man ser bort fra månefestene da selvfølgelig.

Målet for denne dagen var uansett shopping. Hvem skulle tro det?Det finnes to shoppingområder; Thong Sala og Haad Rin. Vi ringet rundt Thong Sala på kartet og satte et stort kryss over Haad Rin. Midt mellom oss (Haad Salad) og Thong Sala finnes et lokalt Wipeout-anlegg. Sør for Thong Sala finnes et Canopy Adventure-anlegg som vi også satte en ring rundt.

Vi leide en moped i vårt lille sentrum (fire butikker og to minibanker) og satte kursen sørover. Vi hadde et litt dårlig kart og svært mangelfull skilting førte til at vi misset på Wipeout-anlegget. Neste gang.

I Thong Sala var første stopp Indy Island Store som skulle ha fine hjemmelagede souvenirer. Vi kjørte gjennom sentrum og ut på den andre siden. Ingen Indy Island Store. Etter litt frem og tilbake fant vi den bortgjemt mellom andre butikker. Vi kunne imidlertid ha spart oss turen for de hadde ingenting vi ville ha.

Vi parkerte mopeden i vestre enden av Talad Kao Road og ruslet gjennom sentrum. Vi passerte et av flere markeder og kikket i flere butikker til vi endelige fant det vi var på utkikk etter. Men som først antatt – de har ikke det helt store utvalget på øya.

Ekte baconcrisp

Vi endte til slutt opp hos Elly’s Gelateria hvor vi koste oss med hjemmelaget italiensk iskrem. Deilig!

På vei tilbake til mopeden begynte vi å bli sultne, så vi bestemte oss for å dra tilbake til Elly’s. Hun var imidlertid borte. Restauranten var åpen. Etter få minutter kom hun kjørende på mopeden sin. Hun hadde handlet inn ting hun trengte til bursdagskaken sin. Vi spiste veldig god lasagne og gnocchi mens vi kikket på livet som passerte. Vidar har bestemt at det skal bli hans nye hobby; people watching.

Ringeren fra Notre Dame på ferie i Thailand?

Enten gikk tiden raskere enn vi trodde eller så lot vi den ubevisst fare av gårde. Uansett, tid for action. Vi satte kursen sørover i den tro at noen må ha vett nok til å skilte turister frem til stedet sitt. Vi tok feil, igjen. Men etter en liten omvei, gjennom jungelen på svært lite trafikkerte veier, endte vi til slutt opp hos Just for fun – Canopy Adventure.

En «lost in translation» gjorde at vi måtte vente ettersom begge guidene (Paul og Eric) hang i løse luften inne i jungelen. Emilie sørget for en Hibiscus juice til Marielle og en ingefær juice til Vidar. Pretty good.

Her overlates livet til skjebnen...
Her overlates livet til skjebnen…

Etter 45 minutter kom Paul og guidet oss rundt i tretoppene via «broer», kabler og tau. Han forklarte uten spørsmål om både trær og dyreliv. Vi syntes begge løypa var i korteste laget (ca 30 minutter) men det var absolutt verdt både tid og penger. De har planer om å utvide og da blir det veldig bra. Til tross for at vi allerede hadde fått den inkluderte drikken spanderte Emilie en øl på oss hver.

Hmmm, hva var det Paul sa om om feste av taljen igjen?

Da solen holdt på å forsvinne i havet satte vi kursen hjemover, og vi var ikke hjemme før etter mørkets frembrudd. Det er uansett så lite trafikk på veiene nord for Thong Sala at det ikke gjør noe. Så lenge man er oppmerksom på alle de som kjører uten lys og de som foretar forbikjøringer rett før svinger.

Tilbake på hotellet gjorde vi oss klar for middag. Den spiste vi på stranden og denne kvelden testet vi endelig ut BBQ. Vi trodde de bare hadde kjøtt på grillen men de hadde fersk fisk også. Marielle spiste helgrillet ferskvanns-snapper og Vidar spiste makrell. Delicious!

Gangnam Style

5 thoughts on “Vi tok feil, igjen”

Vennligst legg igjen en kommentar